رسته‌ها

نوسازی سیاسی ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم

نوسازی سیاسی ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم
امتیاز دهید
5 / 5
با 14 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 5
با 14 رای
ژاپن سومین قدرت بزرگ صنعتی دنیا با دارا بودن یکی از نیرومندترین و دموکرات ترین حکومتها در آسیا در مدت زمانی نزدیک به یک قرن به موقعیت اعجاب انگیز کنونی خود نایل شده است. در پایان جنگ جهانی دوم ژاپن، سرزمینی شکست خورده و از هستی ساقط شده بود. فاتحان جنگ نه تنها امید چندانی به برپا خواستن مجدد این کشور از خرابیهای جنگ نداشتند، حتی نگران بودند که مبادا ژاپن به دامن کمونیسم بیفتد.
اما اکنون با شکفتی فراوان مشاهده می شود که ژاپن نه فقط از خرابیهای جنگ پیروز بیرون آمده است و مجددا قد برافراشته، بلکه فاتحان دیروز جنگ را نیز به مبارزه طلبیده است. اما این بار مبارزه در زد و خورد مسلحانه و با گلوله و آتش نیست. این دفعه صحنه رقابت امور اقتصادی، بازرگانی و علمی است.
این پیشرفتها از این جهت مهمتر و جالبترند که ژاپن یک قرن قبل کشوری منزوی، فئودالی و کشاورزی بود ولی اکنون کشوری صنعتی، پیشرفته و جدید است. ژاپن به عنوان جامعه ای سریعا در حال تغییر در جهان نامیده شده است که در عین حال به سنتهایی که از گذشته هایی بسیار دور مایه می گیرد وفادار است. با وجود این تاریخ و سنن کهن، ژاپن همچنان دستخوش تحول و دگرگونی گشته که شاید در کشورهای دیگر جهان سایقه نداشته است...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
299
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
شازده
شازده
1397/08/14

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نوسازی سیاسی ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
نوسازی سیاسی ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک